esmaspäev, 30. juuli 2007

Poliitiline identiteedirkiis

Sõber saatis lingi ühele lühikeste isiksusetestide lehele. Üldiselt on isiksusetestid alati ettearvatavate tulemustega - juba vastusevariante valides on teada, mida tulemuseks pakkuma hakatakse. Ometi oli seal paar testi, mille teemadel olen ammu pead murdnud. Olen ma liberaal või konservatiiv? Mõnes asjas on mul ultrakonservatiivsed seisukohad, mõnes teises jällegi ultraliberaalsed. Tavapärases maailmapildis pole ma kunagi osanud ennast ei vasakule ega ka paremale tiivale paigutada. Keskel ka nagu ei tahaks eriti olla. Või siis - kas ameeriklasena oleks ma demokraat või vabariiklane? Vabariiklaste fiskaalpoliitika ja majandusalane parempoolsus on mulle alati meeldinud. Vaba ettevõtlus, minimaalsed piirangud, ametiühingute ohjeldamine, see kõik sobib hästi. Teisalt on mulle nende relvadega vehkimine ja fundamentalistlik religionism alati vastumeelsed olnud ning demokraatide relvapiirangud, naiste valikuvabadus ning usuliberalism alati palju südamelähedasemad tundunud. Nüüd siis saigi testiga paika pandud:

Your Political Profile:

Overall: 55% Conservative, 45% Liberal

Social Issues: 75% Conservative, 25% Liberal

Personal Responsibility: 75% Conservative, 25% Liberal

Fiscal Issues: 100% Conservative, 0% Liberal

Ethics: 0% Conservative, 100% Liberal

Defense and Crime: 25% Conservative, 75% Liberal


Your Vote Score: 55% Republican, 45% Democrat

You are truly an independent voter, and you don't fit well with either party.
Maybe you should choose one issue to vote on - or look into third parties!

Mis ma siis olen? Ilmselt paigutuksin konseravatiivide liberaalsele tiivale või varuvariandina liberaalide konservatiivsele tiivale. Ok, USA's oleks saa vast isegi võimalik, aga milline oleks sobiv vaste Eesti tingimustes?

Kommentaare ei ole: